Ako uvoľniť miesto v e-mailovej schránke Čo robiť v prípade, ak je e-mailová schránka plná?

Pravdepodobne ste obdržali informáciu, v ktorej bolo uvedené, že vaša e-mailová schránka je zaplnená a je potrebé vykonať ďalšie kroky, aby ste svoju e-mailovú schránku mohli znova plnohodnotne využívať.
miesto v schránke treba uvoľniť pre ďalšie nové správy
Stáva sa to bežne a ak už táto situácia nastane, netreba robiť žiadnu paniku. Vymažte staré a nepotrebné správy zo servera a problém bude vyriešený.
Ako funguje e-mailová schránka?

Prijíma a ukladá doručenú poštu
E-mailová schránka má určitú kapacitu a keď sa jej obsah naplní, nie je možné prijímať nové správy.
-
každá e-mailová schránka má svoju kapacitu
-
je potrebné udržiavať v nej voľné miesto
-
po zaplnení schránky nemôže prichádzať nová pošta
Ani poštová schránka nemôže prijímať poštu donekonečna. Je potrebné udržiavať voľné miesto pre nové správy. V opačnom prípade ani nebudete vedieť, že ste nejakú správu obdržali.

Po zaplnení prestáva plniť svoju funkciu
Ak už máte e-mailovú schránku plnú, je ptrebné uvoľniť miesto pre nové správy. Do plnej schránky už žiadnu poštu neobdržíte!
-
vymažte SPAM
-
vymažte veľké videá a obrázky
-
dôležité správy archivujte v inom priečinku
Najviac priestoru v schránke správ zaberajú veľké videá a obrázky. Kapacitu svojej poštovej schránky uvoľníte aj vymazaním reklám a nepotrebných správ.
Ako postupovať pri uvoľňovaní miesta v e-mailovej schránke.
- Vyhľadajte a vymažte všetky reklamné správy.
- Odstráňte nepotrebné videá a obrázky.
- Zvážte uchovávanie správ s veľkou prílohou na serveri. V prípade potreby si veľké prílohy uložte do PC.
- Odstráňte staré správy, ku ktorým sa už neplánujete vrátiť.
- Ak niektoré zo správ potrebujete uchovať na neskôr, presuňte ich do iného priečinka, kde ich v budúcnosti ľahšie vyhľadáte. Správy, ktoré presuniete iba do iného priečina na serveri, neuvoľnia miesto pre iné správy!
- Ak používate poštový klient s protokolom IMAP, pošta v počítači je iba kópia správ zo servera a každá zmena v poštovom klientovi sa zobrazi aj v schránke na serveri. Ak poštu odstránite v počítači, nie je potrebné sa prihlasovať do schránky na serveri (Webmail) pre ich odstránenie.
- Ak používate poštový klient s protokolom POP3, správy zo servera tento klient sťahuje priamo do vášho PC. Svoje správy môžete ponechať po stiahnutí do PC aj na serveri, je však potrebné v poštovom klientovi zapnúť funkciu: "Ponechanie sprav na serveri". V tomto prípade odporúčame nastaviť limit ponechávania správ na serveri taký, aby nedošlo k jeho pravidelnému opätovnému zapĺňaniu.
- Kapacitu svojej e-mailovej schránky môžete aj navýšiť jednoducho v zákazníckej zóne, táto služba je však spoplatnená sumou podľa aktuálne platného cenníka.